اعتراض‌های سراسری؛ علی هوشمندی فتوت، در راستای بخشنامه اخیر قوه قضائیه از زندان تهران بزرگ آزاد شد

علی هوشمندی فتوت

علی هوشمندی فتوت، از بازداشت شدگان اعتراض‌های اخیر از تیپ شش زندان تهران بزرگ در راستای بخشنامه اخیر قوه قضائیه آزاد شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اوایل بهمن ماه ۱۴۰۱، علی هوشمندی فتوت، فرزند: بایرامعلی، ساکن تهران و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، پس از اعمال بخشنامه اخیر قوه قضائیه به پرونده وی و صدور قرار منع تعقیب از تیپ شش زندان تهران بزرگ آزاد شد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”آزادی آقای هوشمند فتوت در راستای اعمال بخشنامه اخیر قوه قضائیه به پرونده وی و پس از صدور قرار منع تعقیب برای او صورت گرفته است.”

لازم به اشاره است، علی هوشمندی فتوت، در تاریخ دوشنبه ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سیدعلی مظلوم از بابت اتهامات (فعالیت تبلیغی علیه نظام)، (اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور)، (اخلال در نظم، آسایش و آرامش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی) و (تخریب اموال عمومی) محاکمه شده بود.

اجتهادی، نماینده دادستان تهران در جلسه دادرسی به پرونده علی هوشمندی فتوت، خطاب به قاضی علی مظلوم در تشریح کیفرخواست این پرونده مدعی شده بود:”متهم مذکور جزو افرادی هست که در تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۱ در (اغتشاشات) شهر تهران شرکت نموده و مرتکب جرم با اتهامات مذکور شده‌ است.”

نماینده دادستان تهران در تشریح اتهامات علی هوشمندی فتوت گفته بود:”متهم علی هوشمندی فتوت اقدام به تهیه و تحویل پنج حلقه لاستیک خودرو و الکل صنعتی به متهم سهند نور محمدزاده جهت ایجاد حریق در بزرگراه آیت الله اشرفی اصفهانی جهت انسداد مسیر خودروهای عبوری کرده و با سایر متهمین جهت آتش زدن سطل زباله مشارکت نموده است. متهم هوشمندی در اقدامی دیگر بنر تبلیغاتی کنار بزرگراه را به آتش کشیده و در فضای مجازی علیه نظام فعالیت کرده است.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید