آزادی سه زندانی سیاسی در راستای بخشنامه اخیر قوه‌قضائیه از زندان نقده

نجم‌الدین سخنور، اسماعیل محمد پور و خضر قادری‌ آذر

سه زندانی سیاسی محبوس در زندان نقده به نام‌های نجم‌الدین سخنور، اسماعیل محمد پور و خضر قادری‌ آذر، پس از سپری کردن بخشی از حبس خود به صورت مشروط  در راستای اجرای بخشنامه قوه قضائیه آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱، نجم‌الدین سخنور، اسماعیل محمد پور و خضر قادری‌ آذر، سه زندانی سیاسی اهل شهرستان پیرانشهر و محبوس در زندان شهرستان نقده از توابع استان آذربایجان غربی، پس از تحمل بخشی از مجموع احکام حبس های خود بطور مشروط و در راستای اجرای بخشنامه قوه قضائیه به پرونده آنها آزاد شدند.

براساس این گزارش، آزادی اسماعیل محمد پور، خضر قادری‌ آذر و نجم‌الدین سخنور، در راستای اعمال بخشنامه قوه قضائیه به پرونده آنها صورت گرفته است.

لازم به اشاره است، نجم‌الدین سخنور، اسماعیل محمد پور و خضر قادری‌ آذر، در تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه دادگاه انقلاب شهرستان پیرانشهر به ریاست قاضی عبدالله آقایی، از بابت اتهام (اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام) محاکمه و هر یک به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند. پس از اتمام مراحل دادرسی و قطعی شدن این احکام، خضر قادری‌ آذر و نجم‌الدین سخنور، در تاریخ ۸ اسفند ماه ۱۴۰۰، برای سپری کردن دوران حبس خود بازداشت و به زندان شهرستان نقده منتقل شده بودند.

اسماعیل محمد نژاد، در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی، بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام در تاریخ ۸ آذرماه ۱۳۹۹، با تودیع وثیقه آزاد شد.

همچنین، خضر قادری‌ آذر هم در تاریخ ۱۹آبان‌ماه ۱۳۹۹،‌پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی و انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، اوایل دی ماه ۱۳۹۹،‌ با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

در ادامه نیز، نیروهای امنیتی در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۹، پس از بازداشت نجم‌الدین سخنور و انتقال وی به بازداشتگاه در شهر ارومیه و طی مراحل بازپرسی و تفهیم اتهام، اواسط آذرماه ۱۳۹۹، با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید