پیام نرگس محمدی به مناسبت سال‌نو: پیروزی سهل نیست، اما قطعی است

نرگس محمدی

«نرگس محمدی»، فعال حقوق‌بشر و زندانی سیاسی، در پیامی به مناسبت سال‌‌نو که متن کامل آن در حساب کاربری اینستاگرامش منتشر شده، تاکید کرد که پیروزی سهل نیست، اما قطعی است. او افزود: «این لحظه نیست، اما دور هم نیست.»

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، او در بخشی از این پیام مکتوب که از پشت دیوارهای بلند زندان اوین نوشته شده، تاکید کرد: «بهار دلنشین را به مادران داغدار که جای فرزندانشان بر سر سفره های هفت سینمان خالی است و به زندانیان که خانواده‌هایشان چشم انتظارند و به مبارزان و تلاشگران آزادی و برابری و به مردم سرافرازم تبریک می‌گویم.»

این فعال حقوق بشر افزوده است: «بهار پایان انتظار است، انتظار رفتن زمستان. ما هم انتظار را پایان خواهیم بخشید. انتظار پایان حکومت دینی استبدادی. ما مردمیم و قدرت داریم.»

در بخش دیگری از این پیام آمده است: «ما امروز همدیگر را داریم. سیستان‌و‌بلوچستان، کردستان، خوزستان، آذربایجان، خراسان ، تهران و … همه با همیم. ما به آزادی و برابری باور داریم. این باور در “زیست ذهنی” ما محبوس نیست، با قدرت و زیبایی خیره کننده‌ای به عمل و کنش سخت درآمده، در خیابان‌ها، میدان‌ها، دانشگاه‌ها، زندان‌ها و خانه‌هایمان.»

نرگس محمدی همچنین تاکید کرد: «کنشگران آن مردمند که “جنبش انقلابی” خلق کرده اند. فزونی قدرت ما رمز و نشان پیروزی ماست. باید قدرتمان را به هر شکل و در هر سطحی از بازنمایی اجتماعی در هر مکان و زمانی و با هر نشان و نمادی که استبداد را به هیچ انگارد، به رخ حکومت و چشم جهانیان بکشیم. نمادهای مقاومت و “هیچ انگاری” حکومت را گسترده‌تر و همه‌گیر‌تر کنیم. حکومت در مقابل ما و ما در مقابل حکومتیم. افزونی قدرت ما، بی‌قدرتی حکومت و امید ما، یاس حکومت و زندگی ما، مرگ حکومت استبدادی است. پیروزی سهل نیست اما قطعی است.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید