اعزام به مرخصی پرویز سیابی از زندان اردبیل

پرویز سیابی

پرویز سیابی فعال ترک (آذربایجانی) از زندان اردبیل به مرخصی اعزام شد. او در حال سپری کردن محکومیت شش سال حبس تعزیر خود می‌باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پرویز سیابی، فعال ترک (آذربایجانی) محبوس در زندان اردبیل به مرخصی اعزام شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده سیلابی به گزارشگر ما گفت: “اعزام به مرخصی آقای سیابی به مدت دو ماه صورت گرفته است.”

منبع مطلع افزود: “اخیرا هیئت پنج نفره پزشکی‌ قانونی، تقاضای عدم تحمل کیفر حبس توسط آقای سیابی که از بیماری های متعدد رنج می‌برد را تایید کرده است؛ با این وجود، نظر پزشکی قانونی مبنی بر ناتوانی اقای سیلابی در تحمل حبس، تاکنون به تایید مقامات قضایی نرسیده است.”

وی ادامه داد: “پیشتر هیئت سه نفره پزشکی قانونی با درخواست عدم تحمل کیفر حبس وی مخالفت کرده بودند؛ امری که اعتراض پرویز سیابی و خانواده در پی داشت و نهایتا به ارجاع پرونده وی به هیات ۵ نفره منجر شد.”

پرویز سیابی در تاریخ هجدهم آبان ماه ۱۴۰۱، بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت شش ساله خود به بند شانزده زندان اردبیل منتقل شد.

آقای سیابی در آبان ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه اول دادگاه‌ انقلاب اردبیل به ریاست قاضی وحید مهدوی راد صادر و ابلاغ شده بود، وی از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق ارتباط با رسانه‌های مخالف نظام و انجام مصاحبه و انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های گروهی مبتنی بر ضدیت با کلیت و اساس نظام به قصد بر هم زدن” به یک سال حبس تعزیری، از بابت اتهام ” اداره گروه‌های غیر قانونی با هدف برهم زدن امنیت کشور” به ۱۰ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “عضویت در دسته‌جات‌ و گروههای‌ غیر قانونی با هدف‌ برهم زدن امنیت کشور” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. نهایتا این حکم توسط شعبه یک دادگاه تجدیدنظر استان اردبیل به ۶ سال حبس تعزیزی کاهش پیدا کرد.

این فعال ترک (آذربایجانی) مورخ ۳ مردادماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۱۴ مردادماه همان سال از بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل به زندان این شهر منتقل شده بود. وی نهایتا در تاریخ ۷ شهریورماه ۱۴۰۰، با تودیع قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اردبیل آزاد شد.

در تاریخ ۲ مردادماه ۱۴۰۰، شماری از شهروندان ساکن تبریز در حمایت از اعتراضات خوزستان به بی آبی و سوء
مدیریت مسئولان که از شامگاه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰، آغاز شد، دست به تجمع و راهپیمایی اعتراضی زدند. در جریان تجمعات اعتراضی شهروندان تبریز دستکم سه شهروند بازداشت شدند.

آقای سیلابی پیش از این نیز در سابقه بازداشت به دلیل فعالیت های خود را داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید