تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت دو تن از نزدیکان مولانا عبدالغفار نقشبندی

عارف دهقانی و دادرحیم درخشه

دو تن از نزدیکان مولانا نقشبندی به نام‌های عارف دهقانی و دادرحیم درخشه، که توسط نیروهای نظامی بازداشت و به مکان های نامعلوم منتقل شده بودند، همچنان در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دو تن از نزدیکان مولانا عبدالغفار نقشبندی به نام‌های عارف دهقانی و دادرحیم درخشه، همچنان در بازداشت و بی‌خبری به‌سر می برند.

گفته می شود عارف در تاریخ ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۱، توسط ده ها تن از نیروهای اطلاعات سپاه در یکی از خیابان های راسک بدون تفهیم اتهام و حکم قضایی به همراه ضرب و شتم بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

همچنین دادرحیم نیز در تاریخ یکم بهمن ماه ۱۴۰۱، از مغازه خود توسط پنج تن از نیروهای اطلاعات سپاه بدون حکم قضایی و تفهیم اتهام بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

این دو جوان بلوچ پس از ماه ها بازداشت، همچنان در بیخبری بسر میبرند و از سرنوشت اتهام‌های انتسابی علیه آنها اطلاعی در دسترس نیست.

همچنین نیروهای اطلاعات سپاه تاکنون اجازه تماس تلفنی با خانواده را نیز به این دو جوان بلوچ ندادند.

لازم به ذکر است، پس از احضار مولانا عبدالغفار نقشبندی به دادگاه ویژه روحانیت در مشهد و ناپدیدسازی قهری وی، بسیاری از نزدیکان این روحانی جوان و برجسته بلوچ توسط نیروهای نظامی بازداشت شدند/ .به نقل از کمپین فعالین بلوچ،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید