زندان اوین؛ شش فعال محیط زیست پس از یک روز حبس با موافقت دادستان به پنج روز مرخصی دیگر اعزام شدند

هومن جوکار، امیرحسین خالقی، طاهر قدیریان، سام رجبی، نیلوفر بیانی و سپیده کاشانی

شش فعال محیط زیست زندانی سیاسی، محبوس در زندان اوین پس از یک روز حبس مجددا به مرخصی اعزام شدند. این افراد پیش‌تر۲۹ اسفند ماه به مرخصی پنج روزه اعزام شده بودند پس از یک روز حبس مجددا به پنج روز مرخصی دیگر اعزام شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه شش فروردین ماه ۱۴۰۱،‌ هومن جوکار، امیرحسین خالقی، طاهر قدیریان، سام رجبی، نیلوفر بیانی و سپیده کاشانی، شش تن از فعالان محیط زیست و زندانی سیاسی به مرخصی پنج روزه اعزام شدند.

یک منبع مطلع در این‌باره به گزارشگر ما گفت:”هومن جوکار، امیرحسین خالقی، طاهر قدیریان، سام رجبی، نیلوفر بیانی و سپیده کاشانی، در حالی که روز شنبه پنج فروردین ماه پس از اتمام مرخصی پنج روزه خود به زندان اوین بازگشته بودند با توجه به جلب رضایت دادستانی و ضابط امنیتی پرونده خود مجددا به مدت پنج روز دیگر به مرخصی اعزام شدند.”

لازم به اشاره است، هومن جوکار، امیرحسین خالقی، طاهر قدیریان، سام رجبی، نیلوفر بیانی و سپیده کاشانی، در تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۱، پس از تودیع وثیقه به مرخصی اعزام و در تاریخ پنج فروردین ماه ۱۴۰۲، پس از اتمام دوران مرخصی ۵ روزه خود برای تحمل ادامه حبس به زندان اوین بازگشته بودند.

سام رجبی، هومن جوکار، امیرحسین خالقی، طاهر قدیریان، نیلوفر بیانی، سپیده کاشانی به همراه مراد طاهباز، در پرونده ای موسوم به فعالان محیط زیست، در تاریخ ۲ آذر ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، از بابت اتهام (همکاری با ایالات متحده آمریکا به عنوان دولت متخاصم)، در مجموع به تحمل ۵۸ سال حبس تعزیری، و سایر مجازاتهای تکمیلی محکوم شدند و این حکم در تاریخ ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید و به هریک از شهروندان در زندان اوین، ابلاغ شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید