استان کردستان؛ جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های جبار دست باز، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای برگزار شد

جبار دست باز

جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده جبار دست باز، روزنامه نگار و فعال رسانه ای در شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری دو سنندج برگزار خواهد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه هشت فروردین ماه ۱۴۰۲، جبار دست باز، روزنامه نگار و فعال رسانه ای، اهل شهرستان دیواندره از توابع استان کردستان، توسط شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری دو سنندج، محاکمه خواهد شد. این روزنامه نگار، پیش از این در بخش اول پرونده خود توسط شعبه دو دادگاه انقلاب سنندج محاکمه شده بود.

براساس این گزارش، اتهام‌های جبار دست باز، در جلسه دادرسی مذکور (تمرّد از دستور مأموران امنیتی هنگام انجام وظیفه) و (اخلال در نظم عمومی) عنوان شده است.

این روزنامه نگار، اوایل دی ماه ۱۴۰۱، در بخش اول از همین پرونده با اتهامات (اقدام علیە امنیت ملی) و (تبلیغ علیە نظام)، توسط شعبه دو دادگاه انقلاب شهر سنندج محاکمه شده بود.

لازم به ذکر است، جبار دستباز، در تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی در شهر سنندج و طی مراحل بازجوئی و سپس بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب این شهر در تاریخ ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید