مهدی داستانی، از معترضین بازداشتی اعتراض‌های سراسری به حبس، شلاق و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد

مهدی داستانی

مهدی داستانی، و از بازداشت شدگان اعتراض‌های ۱۴۰۱، به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد ترافیک و همنوایی با اغتشاشگران توسط دادگاه کیفری یزد به حبس و شلاق محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاز زندانیان سیاسی و مدنی، مهدی داستانی، معلم ساکن یزد و از بازداشت شدگان اعتراض‌های ۱۴۰۱، توسط دادگاه کیفری یزد به تحمل یک سال حبس تعزیری، هفتاد و چهار ضربه شلاق، ممنوعیت خروج از کشور و انفصال از خدمت محکوم شد. این حکم در مرحله تجدید نظر عینا تایید شده است.

بر اساس حکمی که توسط دادگاه کیفری یزد به ریاست قاضی کریمی صادر شده است، آقای داستانی از بابت اتهام “اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد ترافیک و همنوایی با اغتشاشگران” به یک سال حبس تعزیری، هفتاد و چهار ضربه شلاق، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و یک سال انفصال از خدمت محکوم و این حکم در مرحله تجدید نظر عینا تایید شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر گفت: “این شهروند اواخر اسفند سال گذشته جهت اجرای حکم حبس و شلاق، احضار شده است.”

این منبع مطلع در ادامه افزود: “بخش دیگر پرونده وی در دادگاه انقلاب در حال رسیدگی بود که به دلیل عدم وجود مدارک کافی، از اتهامات مطروحه تبرئه شد.”

مهدی داستانی، معلم حق التدریس هنرستان ساکن یزد، در تاریخ ششم مهرماه ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سه روز بعد با تودیع قرار وثیقه هفتصد میلیون تومانی آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید