مرگ یک زندانی در پی قصور مسئول بهداری و دادن داروی اشتباهی در ندامتگاه مرکزی کرج

ندامتگاه مرکز کرج

مسئول بهداری سالن هشت زندان مرکزی کرج «ندامتگاه» به سلول انفرادی منتقل شد. بازداشت این مسئول بهداری، در پی قصور وی و دادن داروی اشتباهی به یک زندانی که منجر به مرگ وی شده است صورت گرفت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه هشت فروردین ماه 1402، یک جوان 25 ساله زندانی در سالن هشت ندامتگاه مرکزی کرج در پی استفاده از داروی اشتباهی جان خود را از دست داد.

یک منبع مطلع در این‌باره به گزارشگر ما گفت: “سالن 8 که سالن جرائم خاص هست، جوانی 25 ساله در روز 8 فروردین بخاطر قصور پزشکی و دادن داروی اشتباه فوت شده و مسئول بهداری این زندانی به سلول انفرادی منتقل شده است.”

هنوز از هویت این زندانی که بر اثر داروی اشتباهی جان خود را از دست داده است اطلاعی در دست نیست اما کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در حال جمع آوری اطلاعات بیشتر در این مورد می‌باشد.

سازمان عفو بین‌الملل نیز فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ با انتشار گزارشی تایید کرد طی ۱۲ سال اخیر دست‌کم ۹۶ مرگ به دلیل قصور پزشکی در زندان‌های ایران رخ‌ داده است. آذربایجان غربی با ۲۸ مورد، تهران با ۱۶ مورد و سیستان و بلوچستان با ۱۵ مورد بالاترین آمار مرگ بر اثر «سلب خودسرانه حق حیات» را در کارنامه دارند.

پیش‌تر نیز بهنام محجوبی، زندانی دستگیر شده در وقایع برخورد با دراویش گنابادی پس از تحمل دوران سخت حبس که همراه با شکنجه و انتقال به بیمارستان بیماران روانی بود در نهایت به دلیل مسمومیت دارویی جان خود را از دست داد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید