تداوم بازداشت و بی خبری از سرنوشت سه شهروند در زاهدان و آزادی یک تن با تودیع قرار وثیقه

جمشید حسن زهی، فرشید حسین زهی و منصور ریگی

منصور ریگی، جمشید حسن زهی و فرشید حسن زهی، شهروندان اهل استان سیستان و بلوچستان، به صورت بلاتکلیف در بازداشت به سر می برند. از سوی دیگر، سعید نهتانی، پس از اتمام بازجویی ها و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه از زندان مرکزی زاهدان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲، منصور ریگی، متولد ۱۳۷۲، فرزند نورمحمد، اهل زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان، علیرغم گذشت، بیش از سه ماه از تاریخ دستگیری در بلاتکلیفی به سر می برد.

براساس این گزارش، بلاتکلیفی منصور ریگی در حالی تداوم پیدا کرده که پیگیری های بسیاری از طرف خانواده وی برای آزادی او حتی با تودیع وثیقه صورت گرفته اما پاسخ درستی از طرف مسئولان دادسرای زاهدان به آنها داده نشده است. جمشید حسن زهی، فرشید حسین زهی و منصور ریگی

لازم به اشاره است، منصور ریگی، در تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲، در جاده خاش ـ زاهدان، توسط نیروهای امنیتی، بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان منتقل شد و در حالی که از حقوق اولیه یک متهم در مراحل بازجویی و بازپرسی محروم بوده مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

افزون بر این، امروز سه شنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲، جمشید حسن زهی ـ متولد ۱۳۷۲، فرزند: عبدالغنی ـ متاهل و دارای ۲ فرزند ـ ساکن روستای پلکی، فرشید حسین زهی ـ متولد ۱۳۷۶ ـ فرزند: حنیف، علیرغم گذشت بیش از ۱۳۰ روز از تاریخ دستگیری بطور بلاتکلیف در محرومیت از حقوق اولیه یک متهم بسر می برند.

براساس این گزارش، جمشید حسن زهی و فرشید حسن زهی، در حال حاضر در بند ۹ زندان مرکزی زاهدان، محبوس و از دسترسی به تماس تلفنی و یا حق ملاقات با خانواده های خود نیز محروم هستند.

لازم به اشاره است، جمشید حسن زهی و فرشید حسن زهی،‌ در تاریخ ۳ آذر ماه ۱۴۰۲، به اتهام (تیراندازی به خودروی پاسگاه روستای چشمه زیارت زاهدان) توسط نیروهای امنیتی، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام سپس به بند ۹ زندان مرکزی زاهدان منتقل شدند.

از سوی دیگر، طی روزهای اخیر، سعید نهتانی، متولد: ۱۳۸۲، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه از زندان مرکزی زاهدان آزاد شد.

براساس این گزارش، آزادی سعید نهتانی، پس از ۹۱ روز و با تودیع قرار وثیقه صورت گرفته است.

لازم به اشاره است، سعید نهتانی، در تاریخ ۱۱ دی ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در شهر زاهدان، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات آن شهر و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، سپس به زندان مرکزی زاهدان منتقل شده بود. / به نقل از حال وش،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید