احضار فرهاد پاکروح مزرعه به اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تبریز

فرهاد پاکروح مزرعه

فرهاد پاکروح مزرعه، فعال مدنی آذربایجان طی ابلاغیه‌ای که از طریق سیستم الکترونیکی قوه قضائیه ایران (ثنا) دریافت کرده، مقرر شده است طی ۱۰ روز از زمان ابلاغ جهت اجرای حکم یا اظهار ندامت و اخذ تعهد کتبی مبنی بر عدم ارتکاب جرم عمدی مشابه در شعبه ۱۱ اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهر تبریز حاضر شود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲، فرهاد پاکروح مزرعه، ساکن تبریز، با دریافت ابلاغیه ای کتبی برای اجرای حکم صادره پیشین به شعبه ۱۱ اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب تبریز مرکز استان آذربایجان غربی احضار شد. وی پیشتر توسط دادگاه به پرداخت جریمه نقدی بدل از حبس تعزیری محکوم شده بود.

در ابلاغیه‌ی ارسالی توسط شعبه ۱۱ اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تبریز آمده است: « با توجه به علت حضور مندرج در این ابلاغیه به شما ابلاغ می گردد ظرف مهلت مقرر جهت اظهار ندامت و اخذ تعهد کتبی مبنی بر عدم ارتکاب جرم عمدی مشابه ظرف ۱۰ روز در شعبه حضور یابد. در صورت اظهار ندامت و ارائه تعهد کتبی پرونده ایشان مشمول عفو شده و مختومه می گردد و در صورت عدم حضور اقدامات اجرایی حکم آغاز می شود».

فرهاد پاکروح در دادگاه بدوی به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق انتشار تصاویر و مطالب مخالف نظام در فضای مجازی” به ۴ ماه حبس تعزیری و ۲ سال ممنوع الخروجی و ضبط گوشی تلفن همراه محکوم گردیده بود که شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی با استناد به مواد ۱۹, ۳۷ و ۳۸ قانون مجازات اسلامی سال ۱۳۹۲، این فعال ملی را به پرداخت صد میلیون ریال جزای نقدی تبدیل کرده‌ بود.

آقای پاکروح مزرعه ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۱ پس از احضار به شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز تفهیم اتهام و با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی آزاد گردیده بود.

این فعال آذربایجانی سابقه بازداشت در مراسم سالروز فوت مرحوم مهندس غلامرضا امانی از فعالین سرشناس حرکت ملی آذربایجان را نیز دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید