بازداشت ژینا مدرس گرجی، فعال حقوق زنان توسط «لباس شخصی‌ها» در شهر سنندج

ژینا مدرس گرجی

نیروهای امنیتی«لباس شخصی» در داخل شهر سنندج، ژینا مدرس گرجی، فعال حقوق زنان را بازداشت و به یکی از ارگان‌های امنیتی منتقل کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانتیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲، ژینا مدرس گرجی، فعال حقوق زنان، در یکی از خیابان‌های سنندج، توام با رفتار خشونت آمیز توسط یکی از ارگان‌های امنیتی، توسط افراد «لباس شخصی» بازداشت شد.

براساس این گزارش، ماموران امنیتی، ژینا مدرس گرجی را هنگامی که وی یکی از خیابان‌های شهر سنندج مشغول تردد بود بازداشت و سپس به بند کانون اصلاح و تربیت در آن شهر منتقل کردند.

تا لحظه تنظیم این خبر، از علت دقیق بازداشت ژینا مدرس گرجی، نام ارگان بازداشت کننده و مصادیق حقوقی اتهام یا اتهامات جدید منتسب شده به وی اطلاعی در دسترس نیست اما وی چندی پیش به اداره نظارت و پیگیری اطلاعات سپاه پاسداران در شهر سنندج احضار و تهدید به پرونده سازی جدید شده بود.

لازم به اشاره است، ژینا مدرس گرجی، نخستین مرحله در تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، در جریان برگزاری اعتراضات سراسری در شهر سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، در تاریخ ۸ آبان ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان آزاد شده بود.

با آغاز مراحل دادرسی، این فعال حقوق زنان، در تاریخ ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهر سنندج به ریاست قاضی اکبری، محاکمه شد و قاضی از ژینا مدرس گرجی و وکیل مدافع وی خواسته بود دفاعیاتشان را از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) بصورت کتبی ارائه کنند و در انتهای جلسه دادرسی هم با توجه به مشمول شدن پرونده این فعال حقوق زنان در بخشنامه موسوم به (عفو و بخشش) قوه قضائیه از ژینا مدرس گرجی خواسته شده بود تا برگه مربوط با (عفو) را امضا کند اما وی از امضا و سپردن تعهد امتناع کرده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید