آزادی سلیمان عبدی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، با تودیع قرار وثیقه از زندان سقز

سلیمان عبدی

سلیمان عبدی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، با قرار وثیقه آزاد شد. هنوز از اتهام‌های انتسابی علیه این فعال صنفی اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲، سلیمان عبدی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، اهل شهرستان سقز از توابع استان کردستان، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، با تودیع قرار وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از زندان سقز آزاد شد.

براساس این گزارش، آزادی سلیمان عبدی، پس از تفهیم اتهام وی و با تودیع قرار وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان آزاد شد اما از مصادیق حقوقی اتهام یا اتهام‌های وی اطلاعی در دسترس نیست و باید در انتظار دریافت ابلاغیه جهت تشکیل جلسه دادرسی خود باشد.

لازم به اشاره است، سلیمان عبدی، در تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱، در پی یورش ماموران اداره اطلاعات سقز به منزل وی و تفتیش و توقیف برخی لوازم الکترونیکی شخصی از قبیل گوشی های تلفن همراه وی و اعضای خانواده اش سپس بازداشت و از وضعیت وی اطلاعی در دسترس نبود تا اینکه در تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۱، برای تشکیل پرونده و بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل و در تاریخ ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲، پس از اتمام بازجویی ها به زندان شهرستان سقز منتقل شده بود.

این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۴۰۱ هم توسط نیروهای امنیتی در شهرستان سقز بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهرستان و طی مراحل بازجوئی و انتقال به زندان شهرستان سقز، در تاریخ ۴ تیر ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه آزاد شد و در تاریخ ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۱، پس از احضار به جلسه بازپرسی، از اتهامات (نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی)، (اخلال در نظم عمومی) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام)، تبرئه و قرار منع تعقیب وی صادر شده بود.

همچنین، در تاریخ ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۱، سلیمان عبدی، از بابت پرونده ای که پیشتر به سبب فعالیتهای صنفی وی مورد تفهیم اتهام و بازپرسی قرار گرفته بود به همراه ۹ تن دیگر از فرهنگیان شهرستان سقز در مرحله دادرسی تبرئه و قرار منع تعقیب آنها صادر شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل