دادگاه انقلاب کرج؛ روح الله مردانی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، احضار شد / سند

روح الله مردانی

دادگاه انقلاب کرج روح الله مردانی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، احضار شد.  او برای آخرین دفاع احضار شده است. این معلم پیش‌تر به اتهام‌هایی همچون فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه های خارج از کشور، تفهیم اتهام شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۲، روح الله مردانی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، توسط شعبه سه دادگاه انقلاب کرج از بابت پرونده قضایی خود محاکمه خواهد شد.

روح الله مردانی، پیش‌تر هم به دفعات در راستای فعالیت‌های صنفی و مدنی مسالمت آمیز خود از سوی ارگانهای امنیتی در شهرهای تهران، لرستان و استان البرز پس از بازداشت و بازجویی با پرونده سازی مواجه و به تحمل حبس تعزیری محکوم شده بود.

براساس ابلاغیه کتبی صادره توسط رئیس دفتر شعبه سه دادگاه انقلاب کرج که در تاریخ ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱، صادر و به روح الله مردانی ابلاغ شده اتهام این فعال صنفی فرهنگیان(فعالیت تبلیغی علیه نظام) عنوان و از وی خواسته تا راس ساعت ۹ صبح ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۲، برای ارائه دفاعیات خود در این جلسه دادرسی حاضر شود.

لازم به اشاره است، روح الله مردانی، در تاریخ ۳۰مردادماه ۱۴۰۱، به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه های خارج از کشور)، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان دلفان (به نیابت از طرف دادگاه انقلاب) از توابع استان لرستان، به ریاست قاضی فردین عسکرزاده، محاکمه و در تاریخ ۵ شهریور ماه ۱۴۰۱، به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری با طول مدت تعلیق ۴ ساله محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید