مرتضی صیدی، فعال کارگری به دادگاه انقلاب شهریار احضار شد

مرتضی صیدی

مرتضی صیدی فعال کارگری اهل شهر کامیاران و ساکن تهران به شعبه دوم دادگاه انقلاب شهرستان شهریار احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مرتضی صیدی، فعال کارگری با دریافت ابلاغیه‌ای که چهارشنبه۲۳ فروردین‌ماه دریافت کرده است باید روز ششم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در شعبه دوم دادگاه انقلاب شهرستان شهریار حاضر شود.

بر اساس ابلاغیه‌ای که فعال کارگری مرتضی صیدی روز چهارشنبه ۲۳ فروردین‌ماه ١۴٠٢ دریافت کرده است، نامبرده باید به اتهام « تشکیل گروه با عنوان اتحاد کارگری با گفتمان کمونیستی و به قصد برهم‌ زدن امنیت کشور» باید مرتضی صیدی، نصرالله امیرلو و محمد ایران‌نژاد روز دوم آبان‌ماه ۱۴۰۱ نیز در شعبه ١٠١ دادسرای شهر قدس جهت رسیدگی به پرونده احضار شدند.

این فعالین کارگری در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ بازداشت و پس از مدتی به قید وثیقه آزاد شده بودند. محاکمه آنها از بابت اتهام “تشکیل اتحادیه کارگری با رویکرد مارکسیستی در جهت اقدام علیه امنیت ملی” عنوان شده است.

روز یک‌شنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۱، سه فعال کارگری محمد ایران‌نژاد، مرتضی صیدی و نصرالله امیرلو از طریق ابلاغیه‌هایی جداگانه جهت اخذ آخرین دفاع به دادسرا احضار شدند. از میان آنها محمد ایران‌نژاد هم اکنون در حال سپری کردن دوران محکومیت پیشین خود در زندان اوین است.

مرتضی صیدی و نصرالله امیرلو، روز جمعه ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. آن‌ها پس از چند روز از پلیس امنیت قلعه حسن‌خان تهران به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.

آقای امیرلو در تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه و آقای صیدی در تاریخ ۱۹ اردیبهشت‌ماه با تودیع قرار وثیقه از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید