محمد ایران نژاد، فعال کارگری به دادگاه انقلاب شهریار احضار شد

محمد ایران نژاد

محمد ایران نژاد، فعال کارگری برای محاکمه به دادگاه انقلاب شهرستان شهریار احضار شد. او پیش‌تر به اتهام‌هایی همچون “تشکیل گروه با عنوان اتحاد کارگری با گفتمان کمونیستی و به قصد برهم‌ زدن امنیت کشور” تفهیم اتهام شده بود.

به گزارش کمپین دفغاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه شش اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، محمد ایران نژاد، توسط شعبه دو دادگاه انقلاب شهرستان شهریار واقع در شهرک اداری، احضار و  محاکمه خواهد شد.

محمد ایران نژاد پیش‌تر هم در پرونده ای دیگر پس از طی مراحل دادرسی به حبس تعزیری محکوم شده بود و پس از سپری کردن بخشی از مجموع حبس خود در راستای اعمال بخشنامه قوه قضائیه بطور مشروط از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

براساس ابلاغیه صادره توسط مرتضی دارابی، شعبه رئیس دفتر دادگاه کیفری شهرستان شهریار، که در تاریخ ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۲ به محمد ایران نژاد ابلاغ گردید مقرر شده تا این  فعال کارگری، راس ساعت ۱۱ صبح شش اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، به همراه وکیل خود برای ارائه دفاعیات در برابر اتهام (تشکیل گروه با عنوان اتحاد کارگری با گفتمان کمونیستی و به قصد برهم‌ زدن امنیت کشور) در محل شعبه دو دادگاه انقلاب شهرستان شهریار حاضر شوند.

لازم به اشاره است، محمد ایران نژاد و مرتضی صیدی، در تاریخ ۳۰ مردادماه ۱۴۰۱، با دریافت ابلاغیه ای کتبی پیش از ارسال پرونده به دادگاه به شعبه بازپرسی دادسرای زندان اوین احضار و دفاعیات خود را از بابت اتهام مندرج در کیفرخواست به بازپرس پرونده ارائه کردند و در تاریخ ۲ آبان ماه ۱۴۰۱، پس از احضار به شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرقدس(قلعه حسن خان) از توابع شهرستان شهریار برای محاکمه احضار شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید