علی بازماندگان، شهروند بهایی به صورت مشروط از زندان لنگرود قم آزاد شد

علی بازماندگان

علی بازماندگان، شهروند بهایی و زندانی عقیدتی محبوس در زندان لنگرود قم، به صورت مشروط از زندان آزاد شد. او با سپری کردن بخشی از محکومیت پنج ماه حبس تعزیری خود آزاد شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲، علی بازماندگان، شهروند بهایی و زندانی عقیدتی محبوس در زندان لنگرود استان قم، پس از سپری کردن بخشی از محکومیت حبس تعزیری خود بطور مشروط آزاد شد.

براساس این گزارش، آزادی علی بازماندگان، پس از سپری کردن بخشی از مجموع حبس تعزیری ۵ ماهه وی و در راستای اعمال بخشنامه اخیر قوه قضائیه (عفو مشروط) صورت گرفته است.

لازم به اشاره است، علی بازماندگان، در تاریخ ۲ خرداد ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و پس از تفتیش منزل و محل کار و توقیف برخی لوازم شخصی اش سپس به بازداشتگاه اطلاعات سپاه استان قم منتقل و در تاریخ ۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، علی بازماندگان، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب قم از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) محاکمه و به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

پس از اتمام مراحل دادرسی و ارجاع پرونده علی بازماندگان به واحد اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب استان قم، این شهروند بهایی، در تاریخ ۶ اسفند ماه ۱۴۰۱، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری ۵ ماهه خود بازداشت و به زندان لنگرود استان قم منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید