مرگ یک زندانی در زندان ارومیه به دلیل عدم رسیدگی پزشکی

عبدالله بدوی

یک زندانی به نام عبدالله بدوی، محکوم به حبس ابد در زندان مرکزی ارومیه بر اثر محرومیت از حق درمان و تعلل در اعزام به مرکز درمانی، جان باخت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲، عبدالله بدوی، اهل روستای شریف آباد از توابع ارومیه و زندان متهم به جرائم مواد مخدر و محبوس در زندان مرکزی ارومیه، بر اثر محرومیت از حق درمان و تعلل در اعزام به موقع نزد پزشک متخصص بر اثر سکته مغزی جان باخت.

براساس این گزارش، مرگ این زندانی، با توجه به کیفیت نامطلوب خدمات درمانی در بهداری زندان مرکزی ارومیه و عدم اعزام وی به پزشک متخصص خارج از زندان صورت گرفت.

همچنین یک منبع مطلع در تشریح بیماری عبدالله بدوی گفت:”وی از بیماری قلبی و همچنین دیابت (قند خون) در رنج بود و علیرغم توصیه پزشکان بهداری زندان ارومیه از دسترسی به خدمات درمانی و اعزام به مرخصی استعلاجی محروم مانده بود و علت مرگ وی هم بر اثر سکته مغزی اعلام شده است.”

لازم به اشاره است، عبدالله بدوی، در خرداد ماه ۱۳۹۳، پس از بازداشت توسط یکی از ارگانهای امنیتی به اتهام (حمل و نگهداری موادمخدر) محاکمه و توسط دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شده بود و پس از پیگیریهای حقوقی حکم اعدام وی به حبس ابد تقلیل پیدا کرده بود.

وی همچنین،‌در بخش دیگری از پرونده خود هم به اتهام (همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام) محاکمه و به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید