تداوم بازداشت و بلاتکلیفی علی رضایی هاواستان، در زندان اوین

علی رضایی هاواستان

علی رضایی هاواستان، مهندس IT و مدرس زبان ترکی استانبولی، پس از گذشت بیش از چهار ماه از تاریخ دستگیری، به صورت بلاتکلیف در زندان اوین به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۲، علی رضایی هاواستان، ساکن تهران، اهل شهرستان میانه، مهندس IT و مدرس زبان ترکی استانبولی، علیرغم گذشت بیش از ۱۲۸ روز از تاریخ دستگیری، به صورت  بلاتکلیف در زندان اوین به سر می برد و از حقوق اولیه یک متهم برای تسریع در روند تعیین وضعیت پرونده حقوقی خود محروم است.

براساس این گزارش، بازداشت و بلاتکلیفی علی رضایی هاواستان، در حالی تداوم پیدا کرده که حتی پرونده قضایی وی تا به امروز مشمول بخشنامه بهمن ماه ۱۴۰۱ قوه قضائیه موسوم به (عفو مشروط) هم نشده و از سوی دیگر حتی جلسه دادرسی وی هم توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایوالقاسم صلواتی برگزار نشده و بن بر اعلام مسئولان بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، از قبول وثیقه هم برای آزادی موقت وی امتناع شده است.

لازم به اشاره است، علی رضایی هاواستان، در تاریخ ۲۰ آذرماه ۱۴۰۱، پس از یورش ماموران وزارت اطلاعات به منزل وی در تهران و تفتیش و توقیف برخی لوازم شخصی از قبیل ۳ دستگاه لپ‌تاب، تلفن همراه و یک دستگاه هارد متعلق به وی، سپس بازداشت و جهت بازجویی و تشکیل پرونده به یکی از سلولهای انفرادی واقع در بند ۲۰۹ آن ارگان امنیتی واقع در زندان اوین منتقل شد.

پس از طی مراحل بازجویی، در حالی که علی رضایی هاواستان، از حقوق اولیه یکی متهم برای دسترسی به وکیل مورد نظر خود جهت مشاوره حقوقی و دفاع از وی محروم بود سپس پرونده اس به شعبه بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران ارجاع و د رتاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲، به اندرزگاه ۴ (بند قرنطینه) و سپس به اندرزگاه ۶ زندان اوین منتقل شد.

پس از اتمام مراحل بازپرسی و تفهیم اتهامات (اجتماع و تبانی)،‌ (اقدام علیه امنیت ملی) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام) سپس پرونده وی جهت تعیین شعبه به دادگاه انقلاب ارجاع و در نهایت شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی، مرجع رسیدگی قضایی به پرونده علی رضایی هاواستان شد ولی وی بطور بلاتکلیف در زدان اوین محبوس و از حقوق اولیه یک متهم محروم به دلایل نامشخصی حتی از قبول وثیقه برای آزای موقت وی نیز امتناع شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید