تمدید قرار بازداشت آروین نیک‌پی، با گذشت بیش از ۸۰ روز از تاریخ دستگیری در مریوان

آروین نیک‌پی

تمدید قرار بازداشت آروین نیک‌پی، شهروند اهل یکی از روستاهای مریوان با گذشت بیش از هشتاد روز بازجویی و بازداشت هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌برد. هنوز از دلایل بازداشت این شهروند اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آروین نیک پی، بیست ساله فرزند حسن اهل روستای «نی»که روز یازدە بهمن ماه سال گذشته توسط نیروهای اطلاعات در داخل شهر مریوان بازداشت شد بیش از هشتاد روز است در سلول های انفرادی این اداره در بازداشت به سر می‌برد.

یک منبع مطلع در این‌باره به گزارشگر ما گفت: “یک ماە از بازداشت خود را در بازداشگاە سنندج گذرانده و سپس به اطلاعات مریوان بازگردانده شده است. متاسفانه روز گذشته  یک ماه دیگر مدت بازداشتی در سلول های انفرادی اداره اطلاعات تمدید شده است.”

آروین تاکنون فقط یک‌بار و به مدت خیلی کوتاهی با خانواده‌اش تماسی تلفنی و کوتاه داشته است و از حق داشتن وکیل محروم بوده است.

این منبع در ادامه می‌گوید: “نیروهای اطلاعات در اوج وحشیگری با خانواده این زندانی سیاسی برخورد کرده اند و از دادن هر گونه خبری در مورد این جوان بیست ساله خودداری می‌کنند.”

این منبع در پایان گفت:”خانواده آروین بشدت نگران وضعیت سلامتی فرزند در بندشان هستند و از تلاش‌های غیرانسانی اداره اطلاعات مریوان برای گرفتن اعترافات اجباری از فرزند بیست ساله شان هستند.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید