دادگاه کیفری تبریز؛ محکومیت سینا یوسفی، وکیل دادگستری به حبس و جزای نقدی

سینا یوسفی

دادگاه کیفری تبریز با صدور دادنامه‌ای، سینا یوسفی، وکیل دادگستری را به حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم کرد.  این وکیل دادگستری پیش‌تر به اتهام نشر اکاذیب در فضای مجازی، محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، سینا یوسفی، وکیل دادگستری، نایب رئیس کمیسیون حقوق بشر وکلای دادگستری ساکن تبریز، پس از محاکمه در شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری دو تبریز از بابت اتهام (نشر اکاذیب در فضای مجازی) به تحمل ۹۱ روز حبس تعزیری و پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این وکیل دادگستری در بخش اول از همین پرونده به حبس تعزیری و توقیف اموال محکوم شده است.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری ۲ تبریز که به سینا یوسفی ابلاغ شده مبنی تشکیل این پرونده و تفهیم و محاکمه وی از بابت اتهام (نشر اکاذیب در فضای مجازی) انتشار مطالبی بوده که سینا یوسفی در حساب شخصی توئیتر خود در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ منتشر کرده بود و در پستی اعلام کرده بود (بیش از ۱۷۰۰ نفر در شهر تبریز بازداشت شده اند) و نوشتن این جمله از طرف سینا یوسفی آن هم در حساب کاربری شخصی خود از منظر دادگاه و دادستان تبریز مصداق نشر اکاذیب بود است.

لازم به اشاره است، جلسه دادرسی به پرونده سینا یوسفی، در تاریخ ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲، توسط قاضی شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری ۲ تبریز، برگزار و این وکیل دادگستری دفاعیات خود از بابت اتهام (نشر اکاذیب در فضای مجازی) ارائه کرده بود.

سینا یوسفی در بخش اول از همین پرونده با اتهامات (تبلیغ علیه نظام) و (تشکیل گروه) در مجموع به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری، ۲ سال منع خروج از کشور و توقیف وسایل شخصی ضبط شده از وی هنگام بازداشت به نفع دولت محکوم شده است.

لازم به ذکر است، سینا یوسفی، در تاریخ ۲۲ مهرماه ۱۴۰۱، پس از اعلام خبر تشکیل کمیته دفاع در کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا جهت حمایت حقوقی از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات مردمی اخیر، سپس در تاریخ ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در تاریخ ۵ آبان ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه از زندان مرکزی شهر تبریز آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید