مازیار سیدنژاد، فعال کارگری جهت تحمل محکومیت حبس تعزیری خود احضار شد + سند

مازیار سیدنژاد

مازیار سیدنژاد فعال کارگری جهت تحمل محکومیت حبس احضار شد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام عضویت در گروه های کمونیستی و تبلیغ علیه نظام به سه سال حبس محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مازیار سیدنژاد فعال کارگری توسط شعبه یک اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب اوین جهت تحمل محکومیت حبس خود احضار شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، صادر و به وی ابلاغ شده، آقای سیدنژاد از بابت اتهام “عضویت در گروه های کمونیستی” به دو سال حبس و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس و به عنوان مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور، ممنوعیت عضویت در احزاب و گروه ها و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شده است. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدید نظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی دو سال حبس برای وی قابل اجرا خواهد بود.

مازیار سیدنژاد پیش‌تر در تاریخ ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در تهران بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه، موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ ۲۵ مردادماه با تودیع قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

همچنین در سال ۹۷ هم توسط وزارت اطلاعات اهواز همراه سپیده قلیان ، اسماعیل بخشی در رابطه با اعتصابات گروه ملی فولاد خوزستان و هفت تپه دستگیر شدم بعد از ۱۰۹ رو انفرادی توسط دادگاه انقلاب اهواز با تحمل ۳ سال حکم محکوم شدم.

به گفته آقای سیدنژاد، با احتساب محکومیت قبلی سه ساله وی در اهواز، او به پنج سال حبس تعریزی محکوم شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید