جعفر اسماعیل‌زاده «فعال ترک آذربایجانی» به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد

جعفر اسماعیل‌زاده

جعفر اسماعیل‌زاده بی‌شک، فعال حرکت ملی آذربایجان با دریافت ابلاغ الکترونیکی به شعبه دواجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب تبریز احضار و به صورت شفاهی اطلاع یافته که توسط شعبه ۱۱۸دادگاه کیفری ۱۰۲ شهر تبریز به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جعفر اسماعیل‌زاده بی‌شک، طی ابلاغیه الکترونیکی که در تاریخ ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ از سوی شبعه دو اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب تبریز صادر شده است، جهت تفهیم حکم احضار شده بود.

اتهام‌های پرونده آقای اسمعیل زاده «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» و «اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور» عنوان شده است.

آقای اسماعیل زاده روز ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ در مقابل منزل شخصی خویش توسط مامورین امنیتی بازداشت شده بود مامورین امنیتی منزل آقای اسماعیل زاده را تفتیش کرده و موبایل فرزندش میلاد اسماعیل زاده(آتیلا) ، همچنین سه فلش مموری را ضبط کرده و با خود برده بودند.

پیش‌تر شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز جعفر اسماعیل زاده و فرزندش آتیلا اسماعیل زاده را به “اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق پخش اعلامیه و تراکت و نوشتن مطالب مخالف نظام روی تابلو برخی اماکن و عکسبرداری و انتشار آن در فضای مجازی” به ۶ماه حبس تعزیری محکوم نموده بود که این حکم نیز عینا در شعبه ۳ تجدیدنظر تایید گردیده و این فعالین تحمل حبس کرده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید