برگزاری جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام فرشته طوسی و هستی امیری در دادسرای اوین

فرشته طوسی و هستی امیری

جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام فرشته طوسی و هستی امیری در شعبه دو دادسرای اوین برگزار شد. این افراد از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، محاکمه شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه چهار اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، فرشته طوسی و هستی امیری، دو فعال دانشجویی، پس از حضور در شعبه دو بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران واقع در زندان اوین، از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) تفهیم اتهام شدند.

این دو فعال دانشجویی، پیش‌تر هم به علت فعالیت‌های صنفی و مدنی خود در پی پرونده سازی ارگان‌های امنیتی با حبس  تعزیری یا جزای نقدی مواجه شده بودند.

براساس این گزارش، تفهیم اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) هستی امیری و فرشته طوسی، به علت اعتراض شکل گرفته از طرف جامعه دانشجویی ایران در خصوص مسمومیت‌های سریالی دانش آموزان و گسترش فضای ارعاب و تهدید بر علیه جامعه دانشجویان از طرف حراست دانشگاه ها صورت گرفت و هر یک از این ۳ فعال دانشجویی در پایان جلسه بازپرسی با تودیع قرار کفالت آزاد شدند.

لازم به اشاره است، هستی امیری و فرشته طوسی، اواخر فروردین ماه ۱۴۰۲، با دریافت ابلاغیه های کتبی جهت تفهیم اتهام و ارائه دفاعیات خود به این جلسه بازپرسی احضار شده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید