شش سال حبس برای آرسام محمودی، فعال سیاسی «مشروطه خواه» توسط دادگاه انقلاب تهران

آرسام محمودی

آرسام محمودی، فعال سیاسی مشروطه خواه و محبوس در اندرزگاه چهار زندان اوین، از سوی دادگاه انقلاب تهران به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، آرسام محمودی، کارشناس ارشد عمران از دانشگاه محقق اردبیلی اهل، تبریز و فعال سیاسی مشروطه خواه و محبوس در اندرزگاه چهار زندان اوین، به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس این گزارش، محکومیت صادره از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی، صادر شده است. او در مجموع به تحمل شش سال حبس تعزیری محکوم شد. به فرض تائید این حکم در دادگاه تجدیدنظر، تحمل پنج سال حبس برای این فعال سیاسی لازم به اجرا خواهد شد.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران که این فعال سیاسی در زندان اوین و وکیل مدافع وی ابلاغ شده وی از بابت اتهام (اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیتی کشور) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) هم به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم و پرونده وی پس از ثبت بازبینی مجدد به شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شده است.

لازم به اشاره است، آسام محمودی، در تاریخ ۸ آذر ماه ۱۴۰۱، پس از یورش نیروهای امنیتی به محل سکونت وی در تهران و تفتیش منزل و توقیف برخی وسائل الکترونیکی، بازداشت و به زنان اوین منتقل و پس از اتمام مراحل بازجویی و سپس بازپرسی در شعبه دادسرای ناحیه ۳۳ تهران به تیپ ۶ سالن ۲ غربی زندان تهران بزرگ منتقل شده بود.

این فعال سیاسی مشروطه خواه، در تاریخ ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲، به همراه جمعی از زندانیان و متهمان سیاسی از تیپ ۶ سالن ۲ غربی زندان تهران بزرگ به اندرزگاه ۴ زندان اوین منتقل شد.

قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید