احضار دستکم ۱۰ فعال کارگری در آستانه فرا رسیدن روز کارگر از سوی نیروهای امنیتی در سنندج

توفیق محمودی، رامین کریمی، هاجر سعیدی، سوسن رازانی، کامران ساختمانگر، رضا امجدی، حبیب‌الله کریمی و ریبوار عبداللهی

دستکم ۱۰ فعال کارگری ساکن سنندج به ارگان‌های امنیتی احضار شدند. احضار این فعالان کارگری در آستانه فرارسیدن روز کارگر صورت گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، مظفر صالح‌نیا و شریف ساعدپناه، دو فعال کارگری، ساکن شهر سنندج مرکز استان کردستان، به اداره تظارت و پیگیری وزارت اطلاعات در آن شهر احضار و تحت بازجویی قرار گرفتند.

براساس این گزارش، احضار مظفر صالح‌نیا و شریف ساعدپناه، به اداره اطلاعات سنندج بصورت تلفنی صورت گرفته و محور بازجویی های صورت گرفته از این ۲ فعال کارگری در ارتباط با مراسم روز جهانی کارگر عنوان شده است.

همچنین، روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، توفیق محمودی، رامین کریمی، هاجر سعیدی، سوسن رازانی، کامران ساختمانگر، رضا امجدی، حبیب‌الله کریمی و ریبوار عبداللهی، هشت فعال کارگری ساکن شهر سنندج مرکز استان کردستان، بصورت جداگانه به ادارات نظارت و پیگیری وزارت اطلاعات و حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی در آن شهر احضار شدند.

مبنی احضار تلفنی این هشت فعال کارگری در خصوص ممانعت از برگزاری تجمعات اعتراضی به مناسبت روز جهانی کارگر ذکر شده و این فعالان کارگری تهدید به پرونده سازی شدند.

لازم به اشاره است، هر ساله در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه مصادف با ۱ ماه May میلادی، تجمعاتی از سوی کارگران و مُزدبگیران به مناسبت روز جهانی کارگر و در اعتراض به وضعیت اقتصادی و معیشتی وخیم طبقه کارگر در ایران برگزار می شود. / به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید