آزادی سهیلا حجاب، زندانی سیاسی از زندان کرمانشاه

سهیلا حجاب

سهیلا حجاب، زندانی سیاسی، وکیل و فعال مدنی پس از تحمل بیش از پنج سال حبس از زندان کرمانشاه آزاد شد. برادر این زندانی در پستی اینستاگرامی نوشت: “آزادیت مبارک خواهره عزیزم به امید آزادی تمام زندانیان کشوره عزیزم”.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ سهیلا حجاب، زندانی سیاسی، وکیل و فعال مدنی، که پیش‌تر به مرخصی اعزام شده بود با مراجعه به زندان آزاد شد. او با سپری نمودن بیش از پنج سال حبس از زندان کرمانشاه آزاد شد.

برادر سهیلا حجاب در حساب اینستاگرامی خود خبر از آزادی خواهرش داد. او نوشت:«خواهرم سهیلا حجاب که در مرخصی درمانی به سرمی‌برد بعد از مراجعه به زندان مرکزی کرمانشاه حکم آزادی خود را دریافت کرده است به امید آزادی تمام زندانیان با نگرش‌ها و دیدگاه‌های متفاوت».

این حقوقدان و زندانی سیاسی پیش‌تر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهام تبلیغ علیه نظام اجتماع و تبانی، تشویش اذهان عمومی به قصد آشوب، تشکیل گروه در راستای حقوق زنان و درخواست رفراندوم و تغییر قانون اساسی به ۱۸ سال زندان محکوم شده بود.

سهیلا حجاب خردادماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۲۴ اسفندماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۳ میلیارد تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه او را از بابت اتهاماتی ازجمله “تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی، تشویش اذعان عمومی به قصد آشوب و تشکیل گروه غیرقانونی” محکوم کرد که با اعمال ماده ۱۳۴، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری برای وی قابل اجرا است.

خانم حجاب، روز شنبه ۳ خردادماه ۱۳۹۹، پس از تائید حکم توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان قرچک ورامین منتقل شد. وی مدتی قبل از زندان قرچک ورامین به زندان سنندج تبعید و در تاریخ ۱۷ دیماه  به کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید