دادگاه انقلاب مهاباد؛ سه شهروند اهل پیرانشهر در مجموع به ۱۱ سال و شش ماه حبس برای سه شهروند در پیرانشهر

جمال علیزاده، حاصل قدو و عبدالرحمن محمدی ارشد

سه شهروند اهل پیرانشهر در مجموع به ۱۱ سال و شش ماه حبس محکوم شدند. این افراد با اتهام‌هایی همچون همکاری با رسانه‌های معاند و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور، محاکمه شده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سه شهروند به نام‌های جمال علیزاده، حاصل قدو و عبدالرحمن محمدی ارشد، اهل شهرستان پیرانشهر از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی “اجاقلو” در مجموع به ۱۱ سال و شش ماه حبس محکوم شدند.

براساس حکم صادره، جمال علیزاده به اتهام “همکاری با رسانه‌های معاند” به ٣٠ ماه حبس، حاصل قدو به اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور” به چهار سال و شش ماه حبس و عبدالرحمن محمدی ارشد به اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور” به چهار سال و شش ماه حبس محکوم شده‌اند.

حکم دادگاه بدوی علیه این سه شهروند کُرد طی روزهای اخیر به صورت رسمی به آنان ابلاغ شده است.

روز یکشنبه بیست و سوم بهمن‌ماه ١٤٠١، جمال علیزاده با تودیع قرار وثیقه سه میلیارد تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان نقده آزاد شد.

آقای علیزاده جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل و پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان نقده منتقل شده بود.

شامگاه روز سه‌شنبه بیست و ششم مهرماه ١٤٠١، نیروهای امنیتی به منزل جمال علیزاده یورش بردند و بدون ارائه حکم قضایی وی را بازداشت کرده بودند.

روز پنج‌شنبه سیزدهم بهمن‌ماه ١٤٠١ نیز، حاصل قدو و عبدالرحمن محمدی ارشد هرکدام با تودیع قرار وثیقه سه میلیارد تومانی با تودیع قرار وثیقه به شیوه موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان نقده آزاد شدند.

این دو شهروند به دلیل حمایت و شرکت در اعتراضات پیرانشهر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی ارومیه منتقل شده بودند.

این دو شهروند پس از اتمام بازجویی به زندان نقده منتقل شده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید