ماموستا آرمان صادقی؛ به هفت ماه، ۱۵ روز حبس تعزیری،‌ ۷۴ ضربه شلاق و خلع لباس روحانیت محکوم شد

ماموستا آرمان صادقی

دادگاه ویژه روحانیت استان همدان با صدور دادنامه‌‎ای ماموستا آرمان صادقی را تحمل هفت ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری،‌ ۷۴ ضربه شلاق و خلع لباس روحانیت محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، ماموستا آرمان صادقی، شهروند اهل سنت و امام جمعه‌ روستای حسینی از توابع شهرستان دهگلان در استان کردستان، پس از محاکمه در دادگاه ویژه روحانیت استان همدان به تحمل هفت ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری،‌ ۷۴ ضربه شلاق و خلع لباس روحانیت محکوم شد.

براساس دادنامه صادره توسط دادگاه ویژه روحانیت که به ماموستا آرمان صادقی ابلاغ شده این شهروند اهل سنت از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) و (تشویش اذهان عموی) محاکمه و به تحمل هفت ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری،‌ ۷۴ ضربه شلاق و خلع لباس روحانیت محکوم شده است.

لازم به اشاره است، ماموستا آرمان صادقی، در تاریخ هشت آذر ماه ۱۴۰۲، پس از احضار به شعبه بازپرسی در دادسرای ویژه روحانیت استان همدان، از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) و (تشویش اذهان عمومی) تفهیم اتهام و پس از اتمام جلسه بازپرسی با تودیع قرار کفالت آزاد شد.

مبنی پرونده سازی و اتهامات منتسب شده به این شهروند اهل سنت، به انتقاداتی باز می گردد که وی در خصوص گسترش سرکوب و ارعاب در جامعه به خصوص در وقایع اعتراضات ۱۴۰۱ ایراد کرده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید