اعدام دو زندانی به اتهام «قتل عمد» در زندان رجایی شهر کرج؛ شمار اعدام‌ها از مرز ۲۰۰ نفر گذشت

زندان رجایی شهر کرج

حکم اعدام دو زندانی به نام‌های سیروس و بهزاد  که با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بودند، در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه، حکم اعدام دست‌کم دو مرد در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد. این دو زندانی که هویتشان سیروس (نام فامیل نامعلوم)، ۴۷ ساله و «پسر جوانی به‌نام بهزاد» اعلام شده، با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بودند.

سیروس متهم بود که در سال ۱۳۹۷، در شرق تهران چند تن از بستگان خود را به قتل رسانده است. بهزاد نیز به اتهام «قتل عمد» درطی یک نزاع خیابانی به قصاص نفس محکوم شده بود.

این چهار زندانی به همراه یک زندانی دیگر که با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بود، به سلول انفرادی منتقل شدند. از سرنوشت پنجمین زندانی تا لحظه تنظیم این خبر اطلاعی در دست نیست.

منابع مطلع به سازمان حقوق بشر ایران گفتند: «روز گذشته حداقل هفت زندانی از بندهای مختلف زندان رجایی شهر، جهت اعدام به سلول انفرادی منتقل شده‌اند.» / رکنا،

براساس گزارش‌های جمع آوری شده توسط نهاد آمار سازمان حقوق بشر ایران، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، دست‌کم ۲۰۳ نفر در زندان‌های ایران اعدام شده‌اند. اعدام زندانیان طی دو هفته گذشته، شدت کم سابقه‌ای گرفت و تنها ظرف این دو هفته ۵۱ زندانی در زندان‌های مختلف ایران اعدام شدند.

عدم درجه بندی برای قتل عمد در ایران باعث می‌شود هر نوع قتلی فارغ از شدت و ضعف و انگیزه متهم، منجر به صدور حکم اعدام شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید