آرش صادقی، فعال مدنی به چهار سال و سه ماه حبس محکوم شد

آرش صادقی

آرش صادقی فعال مدنی از سوی دادگاه انقلاب تهران به چهار سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم بابت اتهام‌هایی همچون اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی علیه نظام، صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، وکیل آرش صادقی از صدور حکم چهار سال و سه ماه زندان برای او در دادگاه انقلاب تهران خبر داد.

رامین صفرنیا در توییتی اعلام کرد که بعد از واخواهی و جلسه رسیدگی، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران آرش صادقی را بابت اتهام «اجتماع و تبانی» به سه سال و هفت ماه حبس و در مورد «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به هشت ماه حبس محکوم کرد.

آرش صادقی بهمن ماه سال ۱۴۰۱ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب بابت اتهام «اجتماع و تبانی» به پنج سال و «تبلیغ علیه نظام» به هشت ماه حبس و همچنین منع خروج از کشور، منع حضور در تهران و استان‌های شمالی و مجاور به مدت دو سال، منع از فعالیت در فضای مجازی و منع از عضویت در احزاب و گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی به مدت دو سال محکوم شده بود.

آرش صادقی به دلیل فعالیت‌هایش در دفاع از حقوق بشر بارها در ایران بازداشت و زندانی شده است.

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل، در ۱۱ آذر سال گذشته، با ابراز نگرانی از وخامت وضعیت سلامتی آرش صادقی که در آن هنگام زندانی بود، خواستار آزادی فوری او از زندان شده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید