حکم اعدام یک زندانی به اتهام «مواد مخدر» در زندان مرکزی ارومیه

زندان مرکزی ارومیه (دریا)

حکم اعدام یک زندانی به‌نام مهدی تیموری که با اتهام‌های مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بود، در زندان مرکزی ارومیه به اجرا درآمد. با این حساب اعدام‌های این روز در ارومیه به چهار نفر افزایش یافت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه، حکم اعدام یک مرد در زندان مرکزی ارومیه به اجرا درآمد. این زندانی که هویتش مهدی تیموری احراز شده، با اتهام‌های مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند.

پیشتر خبر اعدام سه زندانی دیگر با اتهام مشابه در این روز در زندان مرکزی ارومیه منتشر شده بود. با این حساب شمار اعدام‌های این روز در ارومیه به ۴ نفر افزایش یافت.

رسانه‌های داخل ایران اعدام یک زندانی با اتهام‌های مربوط به «مواد مخدر» در زندان مرکزی ارومیه را منتشر کرده‌اند، اما درخصوص سه اعدام دیگر، تا لحظه تنظیم این خبر سکوت اختیار کرده‌اند./ به نقل از سازمان حقوق بشر ایران،

براساس گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایران، اعدام‌های مرتبط با مواد مخدر در سه سال پس از اجرای اصلاحیه قانون مواد مخدر در پایان سال ۲۰۱۷ کاهش داشت، اما این آمار در سال ۲۰۲۲ که حداقل ۲۵۶ نفر اعدام شدند، بیش از دو برابر تعداد سال ۲۰۲۱ و ۱۰ برابر بیشتر از سال ۲۰۲۰ است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید