انتقال کامیار فکور و همسرش سروناز احمدی از بازداشتگاه ۲۰۹ به بند عمومی زندان اوین

کامیار فکور و سروناز احمدی

محکومیت کامیار فکور، فعال کارگری و همسرش سروناز احمدی، اجرای شد. این زوج از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی این زندان منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه نوزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، محکومیت کامیار فکور، فعال کارگری و همسرش سروناز به اجرا درآمد. آنها از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی این زندان منتقل شدند.

مازیار فکور، برادر کامیار فکور در این خصوص اعلام کرد: کامیار فکور و سروناز احمدی به منظور اجرای احکام پیشین از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی این زندان منتقل شدند.

این فعالین پیش‌تر در تاریخ هشتم اردیبهشت، در آستانه روز جهانی کارگر به همراه شماری از فعالین صنفی و کارگری توسط ماموران امنیتی در منزل محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان، بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بودند.

آقای فکور توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس و خانم احمدی بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” به پنج سال حبس و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یکسال حبس مجموعا شش سال زندان محکوم شده بودند. نهایتا حکم این افراد در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تقلیل یافت و آقای فکور به هشت ماه حبس و همسرش خانم احمدی به سه سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید