جلسه رسیدگی به اتهام‌های فرزانه زیلابی وکیل پایه یک دادگستری برگزار خواهد شد

فرزانه زیلابی

زمان جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های فرزانه زیلابی وکیل پایه یک دادگستری در دادگاه کیفری اهواز تعیین شد. او پیش‌تر به اتهام نشر اکاذیب در فضای مجازی تفهیم اتهام شده بود. وی در تاریخ تعیین شده در رابطه با اتهام وارده از خود دفاع خواهد کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۲، فرزانه زیلابی، وکیل پایه یک دادگستری، اهل شهرستان شوش دانیال و ساکن استان خوزستان، توسط شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری دو اهواز محاکمه خواهد شد. این وکیل دادگستری، پیش از این هم با پرونده سازی، احضار، بازجویی و بازپرسی مواجه شده بود.

یک منبع مطلع در این‌باره به گزارشگر ما گفت:”پیش‌تر نیز تاریخ دادرسی به این پرونده برای ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ اعلام شده بود اما با توجه به عدم ابلاغ به یکی از وکلای متهم این پرونده مجددا تاریخ ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ بعنوان زمان جدید برای بررسی پرونده تعیین شد و خانم زیلابی باید به همراه وکیل مدافع خود دفاعیاتشان را از بابت اتهام (نشر اکاذیب در فضای مجازی) عنوان شده است.”

لازم به اشاره است فرزانه زیلابی، در تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب اهواز دفاعیات خود را پیش از تنظیم کیفرخواست به بازپرس پرونده ارائه کرد و در تاریخ ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ هم توسط شعبه دادگاه انقلاب اهواز از بابت اتهامات (توهین رهبری)، (عضویت در گروهها مخالف نظام)، (اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام)، محاکمه و دفاعیات خود را به همراه وکیل مدافع خود به قاضی دادگاه ارائه کرده بود.

این وکیل دادگستری اهل شهرستان شوشتر، در مهر ماه سال ۱۴۰۰نیز، توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب اهواز، با اتهامات(توهین به رهبری)، (اجتماع و تبانی به قصد اقدام‌ علیه امنیت ملی)، (عضویت در گروههای معاند نظام) محاکمه و پس از تبرئه از این اتهامات با اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل ۱ سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد و پس از اعلام اعتراض در تاریخ ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۱۶ دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان محاکمه و دفاعیات خود را به قاضی دادگاه ارائه کرده بود اما در پی درخواستی که این وکیل دادگستری به قاضی شعبه ۱۶ دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان داده بود قرار بر این شده بود تا در تاریخ ۹ مردادماه ۱۴۰۱، دو پرونده قضایی فرزانه زیلابی، توسط شعبه ۱۶ دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان در وقت نظارت و پیگیری بررسی بشود.

فرزانه زیلابی، در بخش دیگری از پرونده قضایی خود هم توسط شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری ۲ اهواز، با اتهام(نشر اکاذیب)به تحمل ۳ ماه حبس تعلیقی با طول مدت تعلیق ۱ ساله محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید