دادگاه انقلاب تهران: رضا رمضان‌زاده، به یک‌ سال حبس تعزیری محکوم شد

رضا رمضان‌زاده

رضا رمضان‌زاده، توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل یک حبس تعزیری محکوم شد. این حکم از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، عیله این شهروند صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، رضا رمضان زاده، ساکن تهران، پس از محاکمه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست ایمان افشاری، به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران که به رضا رمضان‌زاده ابلاغ شده وی از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

رضا رمضان‌زاده، در تاریخ یک مهر ماه ۱۴۰۱، به همراه برادر خود سجاد رمضان زاده، هنگام بازگشت به منزل در محدوده خیابان سعدی تهران، بازداشت و پس از انتقال به زندان اوین و طی مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه یا کفالت آزاد شد اما در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱، با دریافت تماس تلفنی، به شعبه ۳ بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران واقع در زندان اوین‌ احضار شده بود.

رضا رمضان‌زاده، پیش‌تر هم در تاریخ ۲ آذر ماه ۱۳۹۸، در پی یورش نیروهای امنیتی به منزل وی واقع در تهران، پس از تفتیش منزل و توقیف برخی لوازم شخصی اش بازداشت و پس از انتقال به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی در مرحله دادرسی، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست ابوالقاسم صلواتی، با اتهامات سیاسی، محاکمه و به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

رضا رمضان‌زاده، در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، پس از سپری کردن بخشی از مجموع حبس تعزیری خود بطور مشروط از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید