حکم اعدام دو زندانی به اتهام‌های «قاچاق انسان» و یا «مواد مخدر» در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد

شهروز سخنوری

حکم دو زندانی که با اتهام «قاچاق انسان» و یا «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد. 

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز، شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه، حکم اعدام یک مرد در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد. این زندانی که هویتش شهروز سخنوری اعلام شده، با اتهام «قاچاق انسان به قصد فحشا» به اعدام محکوم شده بود.

براساس این گزارش، این فرد به کارگران جنسی کمک می‌کرد که با میل و رضایت خود، برای کار به خارج از ایران بروند که با تعاریف حقوقی از قاچاق انسان، فاصله بسیار دارد.

علاوه براین، صبح روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه، حکم اعدام یک مرد دیگر در این زندان به اجرا درآمده است. این زندانی که هویتش عبدالحسین امامی‌زاده، اهل کرمانشاه اعلام شده، با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بود.

این زندانی از حدود ۳ سال پیش با این اتهام بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. وی روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه، از زندان قزل‌حصار کرج به زندان رجایی شهر منتقل شده بود و روز چهارشنبه حکم اعدام او به اجرا درآمد.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام این زندانی گفت: «”این زندانی روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ از زندان قزلحصار کرج برای اجرای حکم اعدام به زندان رجایی شهر منتقل و حکم او سحرگاه چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه اجرا شد.»

اعدام عبدالحسین امامی‌زاده تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

براساس گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایران، اعدام‌های مرتبط با مواد مخدر در سه سال پس از اجرای اصلاحیه قانون مواد مخدر در پایان سال ۲۰۱۷ کاهش داشت، اما این آمار در سال ۲۰۲۲ که حداقل ۲۵۶ نفر اعدام شدند، بیش از دو برابر تعداد سال ۲۰۲۱ و ۱۰ برابر بیشتر از سال ۲۰۲۰ است.

حکم اعدام شهروز سخنوری توسط رسانه‌های داخلی نیز اعلام شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید