اعدام  چهار زندانی به اتهام «مواد مخدر» و یا «قتل عمد» در زندان دستگرد اصفهان

زندان دستگرد اصفهان

حکم اعدام  چهار زندانی به همراه سه معترض، که با اتهام‌های مربوط به «مواد مخدر» و یا «قتل عمد» به اعدام  و یا قصاص نفس محکوم شده بودند، در زندان دستگرد اصفهان به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز، جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه، حکم اعدام چهار مرد در زندان دستگرد اصفهان به اجرا درآمد. سه تن از این چهار زندانی با اتهام‌های مربوط به «مواد مخدر» و یک نفر با اتهام «قتل عمد» به اعدام و قصاص نفس محکوم شده‌اند.

هویت سه زندانی که با اتهام‌های مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده‌اند، یعقوب حسنی، مظهر داوری و علی مهردل احراز شده است. هویت یک زندانی دیگر نیز کاظم غفران خواه احراز شده که با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده است.

پیشتر یک منبع مطلع درخصوص وضعیت این زندانیان به سازمان حقوق بشر ایران گفته بود: «کاظم غفران خواه پدر سه فرزند خردسال بود و از سه سال پیش بازداشت و در زندان به سر میبرد. سه زندانی دیگر نیز هر کدام بین دو تا سه سال پیش بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند.»

پیشتر خبر اعدام سه تن از معترضان بازداشت شده در این روز منتشر شده بود. با این حساب شمار اعدام شدگان امروز در دستگرد اصفهان به هفت نفر افزایش یافت.

سازمان حقوق بشر ایران، پیش‌تر خبر انتقال این چهار زندانی جهت اعدام را اعلام کرده بود.

اعدام این چهار زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

براساس گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایران، اعدام‌های مرتبط با مواد مخدر در سه سال پس از اجرای اصلاحیه قانون مواد مخدر در پایان سال ۲۰۱۷ کاهش داشت، اما این آمار در سال ۲۰۲۲ که حداقل ۲۵۶ نفر اعدام شدند، بیش از دو برابر تعداد سال ۲۰۲۱ و ۱۰ برابر بیشتر از سال ۲۰۲۰ است./ به نقل از سازمان حقوق بشر ایران،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید