بازداشت شماری از شهروندان در زاهدان و فنوج توسط نیروهای امنیتی

بازداشت

نیروهای امنیتی در شهرستان فنوج و زاهدان واقع شماری از شهروندان را به دلایل نامشخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، شماری از شهروندان ساکن شهر زاهدان، توسط نیروهای امنیتی، بازداشت شدند.

از هویت دقیق شهروندان بازداشت شده اطلاعی در دسترس نیست اما بازداشت این شهروندان در بلوار کشاورز شهر زاهدان از سوی ماموران لباس شخصی صورت گرفته است.

یک منبع مطلع در تشریح این خبر اعلام کرد:”ماموران ضد شورش در آنجا بودند و تقریبا هفت ماشین مامور لباس شخصی نیز در آنجا بود که این جوانان را در هنگام عبور ربوده و با خود بردند.”

تا لحظه تنظیم این خبر، از نام شهروندان بازداشت شده و آخرین وضعیت و مکان نگهداری آنها اطلاعی حاصل نشده است.

همچنین در خبری دیگر، روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، آرمان اربابی، متولد: ۱۳۸۵، فرزند: احمد،‌ نیما اربابی، متولد: ۱۳۸۵، فرزند: جان محمد و ۲ شهروند دیگر (هویت نامشخص)، ساکن شهرستان فنوج از توابع استان سیستان و بلوچستان، پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی به مکان نامعلومی منتقل شدند.

براساس این گزارش، نان ارگان بازداشت کننده این شهروندان اداره اطلاعات شهرستان فنوج عنوان و ماموران به هنگام بازداشت این شهروندان، آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

همچنین، تا لحظه تنظیم این خبر از هویت ۲ شهروند بازداشت شده، مصادیق حقوقی اتهامات و مکان نگهداری این افراد، اطلاعی در دسترس نیست. / به نقل از کمپین فعالین بلوچ،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید