آزادی محمد حبیبی، فعال صنفی فرهنگیان با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین

محمد حبیبی

محمد حبیبی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد. همسر وی گفت:”همسرم، محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران (تهران)، پس از گذشت ۴۷ روز از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.”

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، محمد حبیبی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، محبوس و بلاتکلیف در زندان اوین، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

این فعال صنفی فرهنگیان پیش از این هم سه مرحله به سبب فعالیت‌های مسالمت آمیز خود توسط وزارت اطلاعات بازداشت و به تحمل حبس محکوم شده بود.

خدیجه پاک ضمیر، همسر این فعال صنفی فرهنگیان، در صفحه شخصی خود اعلام کرد:”همسرم، محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران (تهران)، پس از گذشت ۴۷ روز از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.”

لازم به اشاره است، در تاریخ ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲، محمد حبیبی، در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات به مدرسه محل اشتغال وی این فعال صنفی را بازداشت و پس از مراجعه به منزل وی و تفتیش منزل و توقیف برخی لوازم شخصی اش سپس جهت بازجویی و تشکیل پرونده این فعال صنفی فرهنگیان را به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین منتقل کرده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید