محکومیت بهروز بهزادی، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای به حبس و پرداخت جزای نقدی

بهروز بهزادی

بهروز بهزادی، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای به حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد. او پیش‌تر با شکایت سپاه پاسداران به «نشر اکاذیب» متهم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، بهروز بهزادی، روزنامه‌نگار، پس از محاکمه در دادگاه و با شکایت سپاه پاسداران، از بابت دو پرونده قضایی به تحمل شش ماه حبس تعزیری یا پرداخت ۱۵ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

محمد جلیلیان، وکیل دادگستری، با اشاره به حکم محکومیت بهروز بهزادی، مدیر مسئول روزنامه اعتماد در دو پرونده شکایت قرارگاه ثار‌الله سپاه پاسداران از این روزنامه نگار، از محکومیت شش ماه حبس تعزیری و سپس تخفیف پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال جریمه در دادگاه خبر داد.

وکیل مدافع بهروز بهزادی در تشریح این خبر اعلام کرد:”پس از حوادث(اعتراضات) ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۱ رویکرد روزنامه اعتماد به دنبال انعکاس نظرات کارشناسان در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، تاریخی و… بوده و تلاش می‌کرد نقش توازن‌بخشی در بهبود و آگاهی‌بخشی پیرامون شرایط پیش آمده داشته باشد.”

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد:”متاسفانه بابت این رویکرد، روزنامه اعتماد مورد هجمه فراگیر و وسیع قرار گرفت و در پی شکایت‌های عدیده‌ای توسط قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران علیه روزنامه اعتماد از باب عنصر مادی (نشر اکاذیب) اعلام شد.” / به نقل از روزنامه اعتماد،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید