آزادی آروین نیک‌پی، با تودیع قرار وثیقه از زندان مریوان

آروین نیک‌پی

آروین نیک‌پی، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان مریوان آزاد شد. او از روز یازدهم بهمن‌ماه ١٤٠١، در بازداشتگاه و تحت شکنجه جهت اعترافات اجباری بوده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج‌شنبه چهار خرداد ۱۴۰۲، آروین نیک‌پی، شهروند اهل روستای “نی” از توابع مریوان با تودیع قرار وثیقه ٥٠٠ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان این شهر آزاد شد.

آروین نیک‌پی، روز پنج‌شنبه بیست و یکم اردیبهشت‌ماه، از بازداشتگاه اداره اطلاعات مریوان به زندان این شهر منتقل شد.

آقای نیک‌پی در بازداشتگاه اداره اطلاعات مریوان اقدام به خودکشی کرده بود و روز شنبه شانزدهم اردیبهشت‌ماه پس از اقدام به خودکشی با آمبولانس از اداره اطلاعات به بیمارستان فجر مریوان منتقل شد.

بعد از خودکشی آروین نیک‌پی، خانواده وی روز یکشنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه در مقابل ساختمان اداره اطلاعات مریوان دست به تجمع زدند.

آقای نیک‌پی طی مدت بازداشت از دسترسی به وکیل تعیینی محروم و برای گرفتن اعترافات اجباری در بازداشتگاه اداره اطلاعات مریوان تحت فشار بوده است.

روز یکشنبه بیست و یکم اسفندماه ١٤٠١، این شهروند از بازداشتگاه اداره اطلاعات مریوان به زندان این شهر منتقل و پس از یک روز مجددا به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شده بود.

روز سه‌شنبه یازدهم بهمن‌ماه ١٤٠١، آروین نیک‌پی ٢٠ ساله فرزند حسن بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی در مریوان بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شده بود.

نیروهای امنیتی پس از بازداشت این جوان، شامگاه سەشنبە یازدهم بهمن‌ماه ١٤٠١ به منزل خانوادگی وی در روستای “نی” یورش بردند و لپ تاپ و تلفن همراه او را ضبط و با خود برده‌ بودند.

تاکنون از دلیل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه آروین نیک‌پی اطلاع دقیقی به دست نیامده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید