دادگاه انقلاب اصفهان: حشمت‌الله‌ طبرزدی به سی سال و شش ماه حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد

حشمت‌الله‌ طبرزدی

حشمت‌الله‌ طبرزدی روزنامه‌نگار، فعال سیاسی و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی عمران از دانشگاه پلی تکنیک تهران (امیر کبیر) توسط دادگاه انقلاب اصفهان به اتهام افساد فی الارض، تبلیغ علیه نظام، توهین به خمینی، توهین به خامنه ای، همکاری با دول متخاصم از طریق مصاحبه و اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار به سی سال و شش ماه حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سباسی و مدنی، روز پنج‌شنبه چهار خرداد ۱۴۰۲، شعبه ی یک دادگاه انقلاب اصفهان به ریاست قاضی براتی، مهندس حشمت‌الله‌ طبرزدی را به سی سال و شش ماه حبس محکوم نمود و به عنوان مجازات تکمیلی دوسال حبس و دو سال ممنوع الخروجی و دو سال آموزش توسط دادگستری اصفهان برای یادگیری زندگی به عنوان پیشگیری از جرم را در نظر گرفته است.

موارد جرم
۱_افساد فی الارض (شش سال و سه ماه حبس)
۲_تبلیغ علیه نظام (یکسال و سه ماه حبس)
۳_توهین به خمینی (دوسال و شش ماه)
۴_ توهین به خامنه ای (دوسال و شش ماه حبس)
۵_همکاری با دول متخاصم از طریق مصاحبه علیه جمهوری اسلامی (دوازده سال حبس)
۶_اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار از طریق تحریک به اغتشاش (شش سال)

پرونده ای نیز در دادسرای تهران باز شده و در جریان است با اتهام تبلیغ علیه نظام و تبانی علیه نظام که احتمالا پنج سال حبس برای آن منظور خواهند نمود.

مهندس طبرزدی این دادگاه را صالح ندانسته و این حکم را قبول ندارند، ایشان ابراز نموده اند که حق خود می دانند که برعلیه افرادی که بر علیه او پرونده سازی کرده اند در مراجع ذیصلاح اعاده ی حقوق و دادرسی نمایند.

حشمت‌الله طبرزدی می گوید: «قطعا اگر فشار افکار عمومی و حمایت های آنها نبود حاکمیت حکم اعدام را اجرایی می نمود.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید