جلسه رسیدگی به اتهام‌های وحید کریمی، در دادگاه تجدید نظر استان تهران برگزار خواهد شد

وحید کریمی

وحید کریمی از بازداشت شدگان اعتراض‌های سراسری ۱۴۰۱ با دریافت ابلاغیه‌ای به دادگاه تجدید نظر استان تهران، احضار شد. وی طی روزهای آینده  در این دادگاه محاکمه خواهد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۲، وحید کریمی، فعال کارگری و آهنگر، ساکن شهرک مهرگان قزوین و از بازداشت شدگان اعتراض‌های سراسری ۱۴۰۱، در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران محاکمه خواهد شد.

وی پس از بازداشت در جریان اعتراض‌های ۱۴۰۱ و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، محاکمه شد اما در پی اعمال بخشنامه قوه قضائیه به پرونده وی در بهمن ۱۴۰۱ از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

براساس این گزارش، اطلاع وحید کریمی از تاریخ تشکیل جلسه دادرسی به پرونده قضایی وی در پی ارسال ابلاغیه بوده که از طرف رئیس دفتر شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران برای او ارسال شده است.

لازم به اشاره است، وحید کریمی، در تاریخ ۸ آذر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری خود واقع در شهرک مهرگان واقع در استان قزوین، بازداشت و به دادسرای شهر محمدیه از توابع استان قزوین منتقل وی پس از تفهیم اتهام، برای بازجویی به تهران و بند ۲ الف سپاه واقع در زندان اوین منتقل و پس از تکمیل مراحل بازپرسی در شعبه ۳ دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، به تیپ ۶ سالن ۲ غربی زندان تهران بزرگ منتقل شد.

با آغاز مراحل دادرسی، وحید کریمی، در تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری از بابت اتهامات (اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت کشور) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام) محاکمه شد اما با توجه به ابلاغ بخشنامه قوه قضائیه حکمی به او ابلاغ نشد.

این شهروند ساکن استان قزوین و محبوس در تیپ ۶ سالن ۲ غربی زندان تهران بزرگ، در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱،‌ با اعمال بخشنامه قوه قضائیه، بطور مشروط آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید