احضار عثمان اسماعیلی فعال کارگری به دادگاه انقلاب سقز

عثمان اسماعیلی

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های عثمان اسماعیلی در دادگاه انقلاب شهرستان سقز برگزار شد.  این فعال کارگری طبق احضاریه‌ای که برای وی صادر شده است به اتهام « “تبلیغ علیه نظام ” و “عضویت در جمعیت‌های معارض کشور_گروه باغی کومله”» محاکمه شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۲، عثمان اسماعیلی، فعال کارگری، ساکن شهرستان سقز از توابع استان کردستان، توسط شعبه دادگاه انقلاب سقز محاکمه خواهد شد.

این فعال کارگری به دفعات در پی فعالیت‌های مسالمت آمیز خود در راستای احقاق حق جامعه کارگری با پرونده سازی‌های متعدد مواجه شده است.

براساس ابلاغیه صادره توسط رئیس دفتر شعبه دادگاه انقلاب شهرستان سقز، اتهامات عثمان اسماعیلی در این پرونده “تبلیغ علیه نظام ” و “عضویت در جمعیت‌های معارض کشور _گروه باغی کومله” ‌ عنوان شده است.

لازم به اشاره است، عثمان اسماعیلی، در تاریخ ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱، در حالی که به همراه فرزندش به پیاده روی رفته بود هنگام بازگشت به منزل در خیابان (شهدا) در این شهرستان، توام با ارعاب و تهدید توسط نیروهای امنیتی، بازداشت و پس از انتقال به اداره اطلاعات شهرستان سقز و چند ساعت بازجویی فرزند این فعال کارگری آزاد شد اما عثمان اسماعیلی جهت تشکیل پرونده به بازداشتگاه آن ارگان امنیتی در شهر سنندج مرکز استان کردستان، منتقل و در تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱، پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام در شعبه ۳ دادسرای عمومی و انقلاب سقز، به زندان آن شهرستان منتقل و در تاریخ  ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۲، با تودیع وثیقه آزاد شد.

این فعال کارگری، پیشتر هم به دفعات از سوی ارگانهای امنیتی شهرستان سقز، بازداشت و یا احضار شده و با توجه به پرونده سازی های مستمر و تلاش ارگانهای امنیتی و انتظامی آن شهرستان در جهت سرکوب آزادی بیان و عقیده، به تحمل حبس تعزیری محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید