آزادی رضا نوروزی و میثم دهبان زاده از زندان تهران بزرگ

رضا نوروزی

رضا نوروزی و میثم دهبان زاده از زندان تهران بزرگ آزاد شدند. آزادی میثم دهبان زاده،  با تودیع قرار وثیقه صورت گرفته است اما آقای نوروزی بعد از تحمل دو سال و یک ماه حبس از زندان زاد شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رضا نوروزی و میثم دهبان زاده، زندانیان سیاسی روز شنبه ششم خرداد، از زندان تهران بزرگ آزاد شدند.

عرفان کرم ویسی، وکیل دادگستری با بیان اینکه آزادی پیش از موعد این زندانیان به دنبال صدور بخشنامه «عفو» صورت پذیرفته است، گفت: “رضا نوروزی بعد از تحمل دو سال و یک ماه حبس آزاد شد. به دلیل گشایش پرونده ای جدید برای میثم دهبان زاده در دوران حبس، این زندانی با تودیع وثیقه پانصد میلیون تومانی از زندان تهران بزرگ آزاد شد.”

روز پنجشنبه چهارم خرداد، این دو زندانی به همراه مجید روشن نژاد توسط شش تن از افسر نگهبانان زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. در جریان این ضرب و شتم، آقای دهبان زاده به دلیل ضربات وارده بر سر، دچار خونریزی شد و علیرغم جراحات وارده، از حق درمان محروم ماند. میثم دهبان زاده، بعد از این رویداد به بند سه این زندان منتقل و تا ظهر روز جمعه با دستبند به یک میله بسته شد.

در تاریخ سیزدهم اردیبهشت ماه امسال، میثم دهبان زاده و رضا نوروزی از زندان رجایی شهر کرج به زندان تهران بزرگ منتقل شدند.

رضا نوروزی، متولد ۱۳۶۹، اهل شهرستان سراب و پدر دو فرزند سه ساله و یک ساله، در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و سپس توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به مجموعا به ده سال حبس محکوم شد. نهایتا با تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر و با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس در خصوص او به اجرا در آمد.

آقای نوروزی در اواخر مرداد ماه سال ۱۴۰۱، در پی گشایش پرونده ای جدید توسط شعبه ۱۲۰۶ دادگاه عمومی و انقلاب کچویی از بابت اتهام “اخلال در نظم زندان” به پرداخت هجده میلیون جزای نقدی و هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم شد.

در خصوص میثم دهبان زاده نیز گفتنی است، وی پیشتر از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به تحمل پنج سال حبس محکوم شد و از تاریخ سیزدهم بهمن ١۴٠٠ در حال تحمل دوران محکومیت خود بود.

وی در خصوص وقایع آتش سوزی اوین، در شعبه ۵ دادسرای جنایی ناحیه ٢٧ تهران با گشایش پرونده ای جدید مواجه شده است.
تصویر زیر متعلق به میثم دهبان زاده است:
میثم دهبان زاده

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید