اعدام یک زن به اتهام «قتل عمد» فرزند خوانده خود در زندان مشهد

زندان مرکزی مشهد (وکیل آباد)

حکم اعدام دست‌کم یک زن که به اتهام «قتل عمد» فرزند خوانده خود به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بود، در زندان مرکزی مشهد به اجرا درآمد. به گفته منابع مطلع: «این زن در سن ۱۴ سالگی و با اجبار به عقد یکی از اقوام مادرش درآمده بود».

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح دیروز، یک‌شنبه هفت خرداد ماه، حکم اعدام دست‌کم یک زن در زندان مرکزی مشهد به اجرا درآمد. این زندانی که هویتش منیره نوری‌کیا احراز شده، به اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بود.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت: «منیره نوری‌کیا به اتهام قتل دختر ۱۰ ساله همسرش به قصاص محکوم شده بود. او متهم بود که خرداد سال ۹۹ مرتکب قتل شده است. پدر منیره اهل کرکوک عراق بود و مادرش اهل ایران.»

این منبع در ادامه گفت: «منیره در زمان بازداشت ۲۷ سال سن داشت، اما زمانی که ۱۴ سالش بود، او را به اجبار به عقد یکی از اقوام مادرش درآوردند. فرزند همسرش یک کودک ۱۰ ساله بود که منیره هنگام تنبیه کردن، ناخواسته موجب مرگش شده بود.»

اعدام این زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

ایران با اعدام دست کم ۱۶ زن در سال ۲۰۲۲، بزرگترین اعدام‌کننده زنان در جهان است. این ششمین زنی است که اعدامش در سال ۲۰۲۳ به ثبت میرسد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید