آزادی محمد آذربرزین با تودیع قرار وثیقه از زندان نقده

محمد آذربرزین

محمد (شیرزاد) آذربرزین، ساکن پیرانشهر با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. او در احکام بدوی علیه خود توسط این دادگاه به تحمل یک سال و سه ماه حبس تعزیری و مجازات تکمیلی محکوم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه هفت خردادماه ۱۴۰۲، محمد (شیرزاد) آذربرزین، فرزند عبدالقادر، اهل شهرستان پیرانشهر، پس از اتمام بازجوی ها و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه از زندان شهرستان نقده آزاد شد.

این شهروند اهل پیرانشهر در احکام بدوی علیه پرونده قضایی خود به تحمل یک سال و سه ماه حبس تعزیری و مجازات تکمیلی محکوم شده است.

براساس این گزارش، آزادی محمد (شیرزاد) آذربرزین، پس از تفهیم اتهام و با تودیع قرار وثیقه ای به مبلغ پنج میلیارد تومان صورت گرفته و او باید در انتظار دریافت ابلاغیه تشکیل جلسه دادرسی خود باشد.

لازم به اشاره است، محمد (شیرزاد) آذربرزین، در تاریخ ۶ آذر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان پیرانشهر،بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه و طی مراحل بازجویی سپس به زندان شهرستان نقده منتقل و در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ شهرستان پیرانشهر به ریاست قاضی رضا قهرمانی ساعتلو، به اتهام (یک عدد ناریه دست ساز کوکتل مولوتوف) به تحمل ۱ سال و ۳ ماه و ۱ روز حبس تعزیری و پرداخت ۲ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت، از بابت اتهام (تمرد نسبت به مأمور دولت حین انجام وظیفه) به تحمل ۷ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری،‌ به اتهام (مشارکت در اخلال نظم و آسایش عمومی) هم به تحمل ۴۰ ضربه شلاق تعزیری، محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید