فریدون نبی، توسط دادگاه انقلاب مهاباد به حبس و جزای نقدی محکوم شد

فریدون نبی

فریدون نبی، توسط دادگاه انقلاب مهاباد به حبس و جزای نقدی محکوم شد. او از بابت اتهام‌هایی همچون عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام و تبلیغ علیه نظام محاکمه و محکوم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یک جوان به نام فریدون نبی اهل پیرانشهر از سوی دادگاه انقلاب مهاباد و شعبه ١٠٢ دادگاه کیفری دو پیرانشهر به حبس و جزای نقدی محکوم شد.

بر اساس این گزارش، این شهروند توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی “امیر اجاقلو” از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی کشور” به ٤٣ ماه حبس، از بابت اتهام عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام به ٣٥ ماه حبس و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به هشت ماه حبس با اجرای مجازات اشد محکوم شده است.

همچنین فریدون نبی از سوی شعبه ١٠٢ دادگاه کیفری دو پیرانشهر به ریاست قاضی “رضا قهرمانی ساعتلو” از بابت اتهام “حمل سلاح قاچاق و پرتاب یک عدد ناریه دست‌ساز کوکتل مولوتوف” بە ٦ ماه حبس و پرداخت مبلغ ٢٥ میلیون ریال محکوم شده است.

این احکام طی روزهای اخیر به این جوان کُرد ابلاغ شده‌اند.

روز سه‌شنبه نوزدهم اردیبهشت‌ماه، این جوان کُرد با تودیع قرار وثیقه سه میلیارد تومانی به صورت موقت از زندان نقده آزاد شد.

فریدون نبی به جای برادرش فردین نبی توسط مأموران امنیتی به ‌صورت گروگانگیرانە بازداشت شدە بود.

روز شنبه ٦ آبان‌ماه‌ ١٤٠١، نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی و بە صورت خشونت‌آمیز به منزل خانوادگی فردین نبی یورش بردە بودند و پس از آنکه موفق به بازداشت او نشده‌ بودند، برادر کوچک وی فریدون نبی را بازداشت کرده‌ بودند.

فریدون نبی پس از ٤٨ روز بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به زندان نقده منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید