آزادی داوود شیری «فعال مدنی آذربایجانی» با تودیع قرار وثیقه از زندان تبریز

داوود شیری

داوود شیری، «فعال ملی مدنی» آذربایجانی، با اتمام مراحل بازجویی از زندان تبریز آزاد شد. این فعال مدنی به اتهام‌هایی همچون فعالیت تبلیغی علیه نظام تفهیم اتهام شده است.

به گزارش کمپین دفاع از نزدانیان سیاسی و مدنی، روز پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۲، داوود شیری، فعال ملی مدنی محبوس و بلاتکلیف در زندان مرکزی شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی، پس از طی مراحل بازجویی ها و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شد.

این فعال مدنی آذربایجانی، اواخر اردیبهشت ماه سال جاری به همراه شماری از شهروندان دیگر در شهر تبریز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

براساس این گزارش، آزادی داوود شیری، پس از تفهیم اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام)، توسط بازپرس سیدعلی موسوی اقدم، رئیس شعبه ۱۵ دادسرای عمومی و انقلاب تبریز و با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان، صورت گرفته و این فعال ملی مدنی باید در انتظار دریافت ابلاغیه تشکیل جلسه دادرسی خود باشد.

ایوب شیری برادر این فعال مدنی آذربایجانی با انتشار نامه ای که از طرف سید علی موسوی اقدم رئیس شعبه ۱۵ بازپرسی عمومی و انقلاب شهرستان تبریز صادر شده، خبر از آزادی داود شیری داده است.

تا لحظه تنظیم این خبر از دلایل بازداشت و عنوان اتهامی این فعال ترک اطلاعی در دسترس نمی باشد و با آزادی داود شیری همچنان حسین امانی، جواد احمدزاده، علیرضا صبری و محمدرضا(آراز)امانی دیگر فعالین حرکت ملی آذربایجان همچنان در بازداشت بسر می برند.

داود شیری، حسین امانی، جواد احمدزاده و علیرضا صبری ۲۸ اردیبهشت و محمد رضا امانی ۳۱ اردیبهشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

برخی از نزدیکان بازداشت شدگان و فعالین «حرکت ملی آذربایجان» با توجه به سابقه برخورد نهادهای امنیتی طی سالهای گذشته، احتمال میدهند بازداشت این افراد مرتبط با سالروز قیام ۱خرداد ۱۳۸۵ آذربایجان باشد.
سند

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید