مهدی نصیری توسط دادگاه روحانیت استان قم به ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد

مهدی نصیری

دادگاه روحانیت قم، با صدور دادنامه‌ای مهدی نصیری را به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد. او پیش‌تر به اتهام توهین و نشر اکاذیب تفهیم اتهام و محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، مهدی نصیری، فعال سیاسی و روزنامه‌نگار، توسط  دادگاه روحانیت استان قم، از بابت پرونده ای که با شکایت حمدی رسائی، فعال سیاسی بر علیه این روزنامه نگار تشکیل شده بود به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

حمید رسائی، که بعنوان شاکی این پرونده است ضمن اعلام خبر مذکور در صفحه شخصی خود نوشت:”از جمله افرادی که در پرونده اخیر از آنها بابت (توهین) و (نشر اکاذیب) شکایت کردم، آقای مهدی نصیری (فعال اصول گرا و مدیر مسئول سابق کیهان) بود که به پرداخت ۱۰ میلیون تومان به حساب عمومی دولت محکوم شد.”

رسائی در خصوص علت شکایت خود از مهدی نصیری، به انتشار کلیپ زینب موسوی(امپراطور کوزکو)، کمدین و طنزپرداز، ساکن استان قم اشاره کرد و گفت که از زینب موسوی هم بابت انتشار آن کلیپ شکایت کرد اما از آنجایی که وی پست خود را حذف و عذرخواهی کرد از شکایت خود گذشت کرده است.

لازم به اشاره است، مهدی نصیری، در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، از بابت همین پرونده در دادگاه ویژه روحانیت استان قم، حاضر و دفاعیات خود را ارائه کرده بود.

این فعال سیاسی نزدیک به اصولگرایان و روزنامه نگار، پس از آن هم در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، به دفتر نظارت و پیگیری سازمان اطلاعات سپاه استان قم احضار شده بود.

مهدی نصیری، روزنامه نگار و از مدیران پیشین روزنامه کیهان، نزدیک به طیف اصولگرا و حامیان علی خامنه ای، رهبر جمهوری است و چندی پیش با انتشار مقاله ای به نقد سیاسی حجاب اجباری در ایران پرداخته بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید